Doświadczenie
Od kilku lat prowadzę prywatną praktykę psychoterapeutyczną. Staż zawodowy odbywałam na Oddziale Dziennym Rehabilitacyjno-Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii oraz na Psychiatrycznym Oddziale Młodzieżowym Szpitala Wolskiego.Obszary pracy
Mam doświadczenie w pracy pacjentami w różnym wieku. Pracuję z osobami straumatyzowanymi, z trudnościami w relacjach, z zaburzeniami osobowości i zaburzeniami nastroju, także pod postacią psychosomatyczną.Podejście w terapii
W czasie swobodnej rozmowy wspólnie z pacjentem odkrywamy jego wewnętrzny świat – jej/jego uczucia, myśli, fantazje, wyobrażenia dotyczące siebie i relacji z innymi.
Podstawowym narzędziem pracy w terapii psychoanalitycznej jest relacja między pacjentem a terapeutą. Dzięki pomieszczaniu przez terapeutę trudnych uczuć i doświadczeń pacjenta powstaje atmosfera sprzyjająca głębszemu przeżywaniu i myśleniu.
W założeniu psychoanalizy interpretacje terapeuty na temat tego, z czym przychodzi pacjent, pomagają nie tylko rozpoznać źródła bieżących trudności i skonstruować opowieść o nich, ale i dokonać bardziej świadomej zmiany.
Właśnie ze względu na tę wyjątkową atmosferę sesji tak ważna jest praca twarzą w twarz. Dlatego też pracuję głównie na miejscu, w gabinecie w Warszawie.
Terapia psychoanalityczna najczęściej jest długoterminowa i odbywa się kilka razy w tygodniu (2-5 razy). Zdarza się jednak, że wystarczający może się okazać proces krótkoterminowy – to wszystko jest do ustalenia podczas wstępnych konsultacji, zanim wspólnie z pacjentem określimy cele do dalszej pracy.Edukacja
Ukończyłam 4-letnie studia przygotowujące do Certyfikatu Psychoterapeuty Psychoanalitycznego ISPHS w Instytucie Studiów Psychoanalitycznych im. Hanny Segal, który jest członkiem Europejskiej Federacji Psychoterapii Psychoanalitycznej.
Mam doktorat z filozofii (z zakresu filozofii umysłu), który obroniłam na Uniwersytecie Warszawskim (2019 r.), zakończony wydaniem książki „Błądzę, więc myślę. Co to jest błędna reprezentacja?” (Wydawnictwo UW).
Realizowałam grant „Psychopatologie z perspektywy antyreprezentacjonizmu. Analiza krytyczna” i byłam współwykonawczynią grantu „Czym jest myślenie obrazami?”.
Obecnie pracuję na pół etatu na Wydziale Filozofii na Uniwersytecie w Białymstoku – prowadzę zajęcia z filozofii umysłu i kognitywistyki. Wykształcenie filozoficzne pozwala mi wykorzystywać krytyczne abstrakcyjne myślenie w pracy z pacjentami.
Swoją pracę regularnie superwizuję indywidualnie i grupowo u psychoanalityków ISPHS i PTPP, konsultuję się też z psychiatrami, gdy zachodzi taka potrzeba. Wiedzę z zakresu psychoterapii regularnie poszerzam, uczestnicząc w międzynarodowych i krajowych konferencjach.Dodatkowe informacje
Mam doświadczenie w pracy z dziećmi w szkołach jako nauczycielka filozofii i etyki. W ramach lekcji prowadziłam program „Philosophy for children” autorstwa Mathew Lippmana, ucząc dzieci argumentacji i rozwijając ich twórcze myślenie.
W przypadku wizyt stacjonarnych proszę o przychodzenie na wyznaczoną godzinę, w gabinecie nie ma poczekalni.