Rok 2020 kompletnie zaskoczył nas wszystkich. Z różnych powodów. Element je łączący stanowi poczucie narastającej presji psychicznej. Jak sobie z nim poradzić? Projekt The Presja oraz wellbee – platforma psychoterapii online postanowiły od 02.11. wspólnie odpowiedzieć na to pytanie, uruchamiając dedykowaną akcję informacyjną w social media.

Projekt the Presja ramię w ramię z wellbee
Przedstawiciele Projekt The Presja, powstałego z inicjatywy krakowskiej fundacji Z Wyboru oraz wellbee – nowej marki na rynku psychoterapii online, postanowili wspólnie zrealizować akcję informacyjną Presja w czasach kryzysu.
Jej ideą jest przekazanie każdej zainteresowanej osobie, niezależnie od jej wartości, opinii, czy poglądów, szeregu istotnych informacji na temat tego, w jaki sposób można próbować samoistnie zmniejszyć presję psychiczną, którą większość z nas odczuwa obecnie na co dzień.
Nieprzypadkowa data (02.11.) rozpoczęcia akcji
Start akcji planowany jest na 2 listopada 2020 roku. To szczególny dzień w kalendarzu. Tradycyjnie pełen zadumy i refleksji. 2 listopada w tym roku, będzie znacząco różnił się od tego jak wyglądał w latach ubiegłych. Wiele Polek i Polaków, odczuwa dziś znaczący dyskomfort psychiczny. Z różnych powodów. W zalewie informacji o negatywnym zabarwieniu, wspólna akcja Projekt The Presja z wellbee, ma w założeniach stanowić dla nich swego rodzaju przeciwwagę.
Przekaz inny niż ten, który spotykamy na co dzień
Nieprzypadkowo zdecydowaliśmy się na realizację akcję w postaci publikacji cyklu dedykowanych grafik i treści, gdyż chcielibyśmy, aby przekaz, który ma z nich płynąć, został z jego odbiorcami na dłużej.
Grzegorz skuza, cmo/co-founder wellbee.pl
Projekt The Presja ma już za sobą realizację akcji o podobnym charakterze. To będzie trzecia nasza kampania w formie graficznych psycholekcji. Z naszego doświadczenia wynika, że ta prosta forma przekazu pozwala osiągać niezwykłe zasięgi organiczne, dzięki zaangażowaniu samych użytkowników w dzielenie się wiedzą – komentuje Wojtek Wychowaniec – Projekt The Presja.
Akcja informacyjna, prowadzona równolegle w kanałach social media obu partnerów przedsięwzięcia, jest wstępnie planowana na 5 tygodni. Przedstawiciele wellbee i Projekt The Presja, mają nadzieję, że przekaz całego przedsięwzięcia zostanie zauważony szczególnie przez te osoby, którym z dnia na dzień jest coraz trudniej uporać się z tym, co niesie ze sobą rzeczywistość.

Kiedy presja staje się nie do zniesienia
Organizatorzy akcji Presja w czasach kryzysu pragną dzięki wsparciu merytorycznemu ze strony współpracujących z obydwoma podmiotami psychoterapeutek i psychoterapeutów, przekazać ponadto istotne informacje o tym, kiedy dyskomfort psychiczny można uznać za poważny na tyle, by sięgnąć po zewnętrzną pomoc. Jedną z jej form może być psychoterapia online, z której zainteresowani mogą skorzystać wchodząc na https://wellbee.pl.

Psychoedukacja plus realna pomoc
Projekt The Presja równolegle z akcją Presja w czasach kryzysu, realizuje szereg innych przedsięwzięć charytatywnych takich jak:
- dotowanie psychoterapii dla osób o niższych dochodach;
- realizacja warsztatów z profilaktyki antydepresyjnej i dbania o własny dobrostan, także w formie online;
- tworzenie podcastu o psychologii, życiu i przeżywaniu pt. Wiosna przyszła i tak…
Działania projektu można bezpośrednio wesprzeć wchodząc na nowo uruchomiony kanał dla darczyńców: https://patronite.pl/ThePresja. Przedstawiciele Fundacji z Wyboru, z góry dziękują za wszystkie środki przekazane na pomoc w tym, by jej zespół był w stanie innym, realnie pomagać.
